تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه


ما در دنیایی که مادران یا مادربزرگهایمان زندگی می کردند ، زندگی نمیکنیم. این روزها زنان در اکثر کشورهای دنیا از حقوق اولیه انسانی برخوردارند و گزینه های بیشتری برای انتخاب شغل دلخواهشان دارند.

اما همچنان مشکلاتی هم وجود دارد.زنان به رده های بالای مشاغل در هیچ کجای جهان نمی رسند.از صد و ده رئیس دولت فقط نه نفر زن هستند.فقط 13 درصد نمایندگان مجلس در سراسر دنیا زن هستند.رده های ارشد مدیریتی شرکت ها را حداکثر 15 یا 16 درصد زنان تشکیل می دهند.این اعداد از سال 2002 تا کنون هیچ تغییری نکرده و حتی روند معکوس داشته است.شریل سندبرگ، مدیر اجرایی ف یسب وک، در این سخنرانی ، به این نکته میپردازد که چرا تعداد کمی از زنان در مقایسه با مردان به سطوح بالای کاری می رسند؟





                                                                  فعال کردن زیرنویس سخنرانی های تد


لینک سخنرانی شریل سندبرگ در تد(2010)


او در ابتدا به عوامل مختلفی اشاره می کند که باعث می شود زنان زود پایشان را از روی گاز بر دارند و در زمینه شغلی به مدارج بالا نرسند. یکی از این عوامل انتخاب سختی است که هر زنی در طول زندگی بارها و بارها با آن مواجه شده است. انتخاب بین موفقیت شغلی و موفقیت در زندگی شخصی .

شریل سندبرگ با اشاره به این موضوع ،به صراحت می گوید که در این زمینه هیچ جواب درست و صحیحی حتی برای زندگی خودش هم ندارد .او مانند هر زن دیگری این احساس گناه گهگاهی را تجربه کرده که چطور بین مادر بودن و پیشرفت شغلی یکی را انتخاب کند.و به همین خاطر توصیه به باقی ماندن به عنوان جزیی از نیروی کار برای همه زنان را نمی توان یک توصیه مناسب و قطعی دانست.



 در ادامه شریل سندبرگ برای زنانی که تصمیم میگیرند جزیی از نیروی کار جامعه باقی بمانند و به رده های بالای شغلی دست پیدا کنند راهکارهای مفیدی را بیان می کند.


 او از زنان می خواهد که خود و تواناییهایشان را باور داشته باشند. مالک موفقیت های خودشان باشند. برای حقوق خودشان مذاکره کنند.پشت میز بنشینند و خودشان را ثابت کنند و تا زمانی که مجبور نشده اند کارشان را ترک نکنند و ...


فایل pdf سخنرانی شریل سندبرگ در تد برای تقویت انگلیسی شامل متن فارسی و انگلیسی سخنرانی


چطور از سخنرانی های تد برای تقویت انگلیسی استفاده بکنم؟


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی