تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

 

به نظر شما کسی که برنده 400 هزار دلار در یک لاتاری شده ، انسان شادتری است یا کسی که در یک حادثه از کمر به پایین فلج شده؟
دن گیلبرت استاد روانشناسی و نویسنده کتاب "رو به رو شدن با شادی"  در سخنرانی خودش به ما نشان می دهد که میزان شادی آدم ها آنقدرها هم که ما فکر میکنیم به حوادث زندگی وابسته نیست.

 

فعال کردن زیر نویس سخنرانی

 

لینک دانلود سخنرانی دن گیلبرت در سایت تد

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده، به جز چند مورد حوادث بسیار سخت که زخم‌های جبران ناپذیر بر روان انسان باقی می‌ گذارند، در اکثر رویدادها – از جمله دو رویداد مورد اشاره – بعد از ۳ ماه تاثیر چشمگیری بر افزایش و یا کاهش رضایتمندی افراد از زندگی دیده نشد.

 

در اصل این خطای قسمت شبیه سازی مغز  ماست که تاثیر یک رویداد را خیلی تلخ‌تر یا شیرین‌تر از میزان واقعی آن ارزیابی می‌کند.

 

دن گیلبرت در ادامه مثالهایی از افرادی میزند که حوادث تلخی را در زندگی تجربه کرده اند و به ما یادآوری می کند که چطور " سیستم ایمنی روانی " ما می تواند به ما کمک کند شاد باشیم حتی اگر زندگی طبق برنامه های ما پیش نرود.

 

 

  فایل pdf این سخنرانی برای تقویت انگلیسی شامل متن انگلیسی و فارسی سخنرانی

 

چطور از سخنرانی های ted برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنم؟

 

 

نظرات  (۱)

ممنونم - خیلی کاربردی هستن مطالب ...
پاسخ:
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی