تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

چه چیزی در طول زندگی ما را شاد و سالم نگه می دارد؟ اگر قرار باشد برای داشتن یک زندگی شاد و خوب بهترین سرمایه گذاری را انجام دهیم انرژی و زمان خود را باید صرف چه چیزهایی بکنیم؟ آیا ثروت ، شهرت و موفقیت های بزرگ می تواند تضمینی برای داشتن یک زندگی شاد و سالم در طول زندگی و سالهای آینده باشد؟

 

در این سخنرانی زیبا ، رابرت والدینگر، روانکاو ، نتایج یکی از طولانیترین تحقیقات در زمینه شادی را بیان می کند.

 

                                                              فعال کردن زیر نویس سخنرانی

 

لینک سخنرانی رابرت والدینگر در تد(2015)

 

تیم تحقیقاتی هاروارد از 75 سال پیش ، تحقیق بر روی 724 نوجوان پسر را آغاز کرد تا بتواند عوامل داشتن یک زندگی شاد را بیابد. این پسران هر کدام در شرایط خانوادگی و مالی متفاوتی بودند. این تیم از آن زمان تا کنون به طور مرتب زندگی این مردان را تحت نظر داشته و هر دو سال یکبار گزارشات کاملی از وضعیت کار و زندگی و سلامت فیزیکی و روحی این افراد تهیه کرده و با افراد خانواده ، فرزندان و همسران این مردان مصاحبه های زیادی را انجام داده است.

 

 اکنون از 724 مردی که تحقیق بر روی آنها آغاز شده بود ،حدود 60 مرد که بالای 90 سال سن دارند زنده مانده اند و همچنان تحقیق بر روی آنها و فرزندان آنها ادامه دارد.

 

رابرت والدینگر، مدیر این تیم تحقیقاتی ، که نسل سوم از محققان این پروژه طولانی است ، پس از بررسی هزاران صفحه از گزارشات تیم در مورد زندگی این مردان،داشتن روابط خانوادگی ، دوستانه و اجتماعی گرم و صمیمانه را به عنوان مهمترین عامل داشتن حس شادی در مردان بیان می کند. 

 

نتایج تحقیقات نشان می دهد مردانی که در میانسالی روابط صمیمانه و نزدیکی با خانواده و دوستان خود داشته اند نسبت به مردانی که منزوی بوده یا روابط متشنجی داشته اند ،در سنین پیری از نظر روحی شادتر بوده و در مقابل دردها تحمل بیشتری از خود نشان داده اند و هم چنین حافظه قوی تری داشته اند.

 

در پایان رابرت والدینگر بیان می کند یک زندگی خوب با روابط خوب ساخته می شود و بهترین مکان سرمایه گذاری برای رسیدن به شادی و رضایت ، تلاش و وقت گذاشتن برای داشتن روابط انسانی بهتر با همه پیچیدگی ها و سختی هایش می باشد.

 

دریافت فایل سخنرانی شامل متن فارسی و انگلیسی برای تقویت زبان

 

چطور از سخنرانی های تد برای تقویت زبان استفاده بکنم؟

 

نظرات  (۲)

۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۰۸ ـــــ هادی ـــــ
نتیجه 75 سال در چند خط!
خوب بود ممنون
با سلام
واقعاً محشره همون که میگن و رسم بر اینه و بر این باوره که انسان موجودیست اجتماعی و چه چیزی بهتر از تعامل اجتماعی و نیز اینکه حتی گفته بحث تعهد و محدودیت نیست بلکه بحث بر سر محبت و برون گرایی و در کل فرهنگ اجتماعیه....
نکاتی کاملا ظریف و پر معنا
تشکر:)
پاسخ:
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی