تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

پس انداز کردن و پس انداز داشتن امر معقول وشناخته شده ای است و تقریبا تمام افرادی که به نحوی درآمدی دارند تمایل دارند بخشی از درآمد خود را برای زمان بازنشستگی یا سرمایه گذاری در فرصت های مناسب پس انداز کنند.

 

 اما در این میان عده ای موفق تر از بقیه عمل می کنند و در طول سالها بخش قابل توجهی از درامدشان را پس انداز می کنند. احتمالا به عوامل مختلفی  که در این موفقیت دخیل هستند فکر کرده اید مثل داشتن درامد زیاد یا داشتن برنامه مناسب برای پس انداز مثلا پس انداز 20 درصد از درآمد ماهیانه به طور مرتب، یا صرفه جویی یا تربیت خانوادگی یا  سیاست های اقتصادی و ثبات و امنیت کشور محل زندگی و یا بسیاری عوامل دیگر . 

 

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که زبانی که با آن صحبت می کنید هم می تواند بر نحوه رفتار شما در پس انداز کردن تاثیر گذار باشد؟

 

 اقتصاد دان رفتاری، "کیس چن"، الگوی شگفت انگیزی برگرفته شده از تحقیق خود معرفی می کند: اینکه زبانی که فاقد مفهوم زمان آینده است ( مثلا"فردا باران آمدن" بجای "فردا باران خواهد آمد" ) در ارتباط تنگاتنگ با میزان بالای پس انداز است.

 

 

سخنرانی کیس چنگ در تد (2012)

 

در واقع آنچه باعث شکل گیری این تحقیقات شد ،بحران مالی اقتصادی جهانی بود که باعث ایجاد سوالاتی از این دست شد که چرا کشورهایی که بظاهر از نظر نظام های اقتصادی و بنیادی یکسان هستند، قادرند رفتارهای صرفه جویی کاملا" متفاوتی از خود بروز بدهند؟

 

هم اکنون، بسیاری از اقتصاد دانان  از جمله کیس چنگ  استاد دانشگاه یل با کمک زبان شناسان ،در این زمینه تحقیق می کنند، و به نتایج آماری شگفت انگیزی در مورد فرضیه ارتباط زبان تکلمی و رفتار پس اندازی افراد دست یافته اند.

 

در این سخنرانی چنگ به نتایج این تحقیقات با کمک اماری از نقاط مختلف دنیا اشاره می کند.

 

متن انگلیسی و فارسی سخنرانی مناسب برای تقویت انگلیسی

 

چطور از سخنرانی های تد برای تقویت انگلیسی استفاده بکنم؟


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی