چرا شرکت اپل Apple این قدر نوآور است؟ سال به سال نوآورتر از همه رقبایش.در حالی که فقط یک شرکت کامپیوتری است. درست مثل بقیه .
چرا برادران رایت توانستند هواپیمای موتوری تحت کنترل انسان بسازند وقتی که مطمئنا تیم های دیگری هم بودند که شایسته تر بودند، با سرمایه بیشتر... و نتوانستند به هواپیمای موتوری با سرنشین دست یابند.چه چیز دیگری اینجا نقش دارد؟
چرا بعضی از افراد، رهبران و شرکت ها میتوانند تاثیر گذار باشند ، جایی که دیگران نمیتوانند؟
سایمون سینک ، کارشناس رهبری، در این سخنرانی ایده دایره طلایی را عامل اصلی تاثیر گذاری رهبران بزرگ و شرکت های پیشرو می داند. دایره طلایی چرا؟ چگونه؟چه چیز؟
لینک سخنرانی سایمون سینک در تد(2009)
از دیدگاه سایمون سینک ،شرکت های موفق و رهبران بزرگ برخلاف دیگر رقبایشان ،به جای شروع از چه چیزی، از چرا شروع میکنند. در واقع آنها از درون به بیرون فکر میکنند.
اکثر بازاریابی ها و فروش ها ازبیرون به درون انجام می شوند.به این روش که ابتدا می گوییم چه چیزی داریم، چه کار می کنیم و چطور از بقیه متمایز هستیم و بعد انتظار خرید یا رای از مردم داریم.
اما شرکت های پیشرو اول میگویند چرا چنین محصولی تولید کرده اند،از هدفشان و باورشان می گویند و در قدم بعد نشان می دهند چگونه محصول می تواند موثر باشد و در پایان می گویند که دقیقا چه چیزی دارند.
در اصل شرکت های الهام بخش، به جای محصول ، باور و هدف خود را به مردم میفروشند. و این چیزی است که حس خوب و اطمینان و مشتریان وفادار ایجاد می کند.
سایمون سینک، نویسنده کتاب "با چرا شروع کن" ، در ادامه با بیان ارتباط بین ساختار مغز و مدل دایره طلایی نشان میدهد که چطور پیروی از الگوی دایره طلایی در بازاریابی و فروش و مدیریت، به شرکت ها و سازمان ها و مدیران کمک می کند مشتریان و کارمندان وفاداری داشته باشند.
فایل pdf سخنرانی سایمون سینک در تد شامل متن فارسی و انگلیسی سخنرانی برای تقویت انگلیسی
چطور از سخنرانی های تد برای تقویت انگلیسی استفاده بکنم؟
مطالب جدید و ترانه های آموزشی و اصطلاحات را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید.