تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

ما تنها هستیم، ولی از صمیمی شدن میترسیم. پس  در حال طراحی تکنولوژی‌هایی هستیم که به ما خیال باطل داشتن همدم را میدهنداز 'شبکه‌‌های اجتماعی' گرفته تا 'ربات‌های قابل معاشرت' .

 

شری ترکل ، روانشناس ، در این سخنرانی به ما نشان می دهد که با وجود اینکه ما به تکنولوژی رو می‌آوریم تا احساس تنهایی نکنیم اما در نهایت تنهاتر خواهیم بود.

 

 

 

لینک سخنرانی شری ترکل در تد(2012)

 

شری بیان می کند که امروزه، تلفن‌هایی که در جیب‌های ماست ذهن و قلب‌های ما را تغییر میدهند چون آنها برای ما سه توهم راضی کننده فراهم میکنند. اول اینکه، ما میتوانیم حواسمان را به جایی بدهیم که دلمان میخواهد; دوم اینکه، همیشه صدایمان شنیده میشود; و سوم اینکه هیچوقت لازم نیست تنها بمانیم. و  ایده سوم،‌ که هیچوقت لازم نیست تنها بمانیم، در تغییرات روح و روان ما نقش اصلی را دارد.

 

در واقع هر انسانی به تنهایی نیاز دارد تا بتواند خودش را پیدا کند و پیوند واقعی با دیگران بسازد. اگر ما نتوانیم ظرفیت تنها بودن  را در خود ایجاد کنیم ، و در کوتاه ترین لحظات تنهایی خودمان هم به سمت وسایل ارتباطی برویم تا از حس تنهایی فرار کرده باشیم ، خود را تنهاتر از گذشته کرده ایم. 

 

او در ادامه با بیان مثال هایی از تحقیقات 15 ساله اش در زمینه ارتباطات مجازی ، پیشنهاد می دهدمرکز توجهمان را بگذاریم بر روی راه‌های زیادی که تکنولوژی میتواند ما را با آنها به زندگی‌های واقعی خودمان، به بدن خودمان، به اجتماعات خودمان، و به زمین خودمان برگرداند.

 

دریافت فایل سخنرانی شامل متن فارسی و انگلیسی سخنرانی برای تقویت زبان

 

 

چطور از سخنرانی های تد برای تقویت انگلیسی استفاده بکنم؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی