تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

 

تا این جای کار که حدود سه ماه از شروع یادگیری انگلیسی با سخنرانی های تد گذشته ،قرار شد که هر هفته یکی از سخنرانی های تد رو به این روش گوش بدیم، تا به مرور گوشمون به کلمات آشنا بشه و ذهنمون به ساختار جملات انگلیسی عادت کنه. اگر این تمرین رو مرتب انجام داده باشید حتما متوجه شدید که نسبت به گذشته میتونید کلمات بیشتری از سخنرانی رو تشخیص بدید و مهارت listening شما چقدر قوی تر شده.



برای سنجش خودتون به این فایل گوش کنید.
 

 
 

اگر طبق برنامه سه ماهه پیش رفته باشید مطمئنا صحبت فایل رو متوجه شدید و 90 درصد کلمات هم براتون قابل تشخیصه. در این صورت میتونیم با هم قدم بعدی رو شروع کنیم.

اما اگر حس میکنید که چیزی از موضوع فایل متوجه نشدید یا کلمات براتون غیر قابل تشخیصه، یعنی گوشتون هنوز نیاز به شنیدن بیشتر داره. پس فعلا به همون روشی که گفتم ، بیشتر تمرین کنید و بعد که آمادگی کافی رو پیدا کردید برید سراغ گام دوم.



و اما قدم دوم ، تقویت تلفظ و خواندن

 

همون طور که میدونید یه نوزاد تا سال اول بعد از تولدش فقط با گوشش کلمات رو میشنوه و از حدود یک سالگی شروع میکنه به بیان کلماتی که شنیده ، ما هم در قدم  دوم و بعد از اینکه حس کردیم گوشمون به کلمات عادت کرده و میتونیم تا حدی سخنرانی رو متوجه بشیم،  شروع میکنیم به تکرار کلمات و تقویت تلفظمون.



برای درست  تلفظ کردن  کلمات باز هم نیاز هست که خوب گوش بدیم و هر چیزی رو که شنیدیم عینا تکرار کنیم .پس علاوه بر تمرینی که قبلا انجام میدادیم ، تمرین تقویت تلفظ رو هم به برنامه یادگیری زبان اضافه می کنیم و به این صورت کار رو ادامه میدیم:

 

  • سخنرانی ها رو طبق روشی که قبلا انجام میدادید گوش بدید

 

بعد از یک هفته که گوشتون خوب به کلمات سخنرانی عادت کرد و بیشتر کلمه ها و عبارات رو به یاد آوردید، تلفظتون رو به روش زیر تقویت کنید:

 

 

1-   سخنران که جمله اول رو گفت، فیلم رو نگه دارید و همون جمله رو دقیقا با همون لحن و احساس سخنران بگید.این کار رو چند بار تکرار کنید تا به تلفظ و لحن سخنران نزدیک بشید، بعد برید سراغ جمله های بعدی  (میتونید از روی  زیر نویس  و یا از روی فایل pdf جمله رو بخونید)

 

 

 

2-   این بار از تکنیک سایه استفاده کنید یعنی بدون اینکه فیلم رو متوقف کنید ،همزمان با سخنران جمله رو بگید.با صدای بلند و دقیقا با همون لحن سخنران. به همین ترتیب تا اخر سخنرانی (ممکنه عقب بمونید،ولی چند بار این کار رو تکرار کنید تا سرعتتون مناسب بشه)

 

 

 

3-     در این مرحله باید صدای خودتون رو ضبط کنید. وقتی سخنران اولین جمله رو گفت،فیلم رو نگه دارید و شما هم همون جمله رو بگید و صدای خودتون رو ضبط کنید بعد با صدای سخنران مقایسه کنید و ببینید چقدر تلفظ و استرس روی کلمات رو شبیه گفتید و اشتباهاتتون رو اصلاح کنید.


 

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال میشم به اشتراک بذارید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی