تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

"اگر سخت تر کار کنم ، موفق تر خواهم بود و اگر موفق تر باشم ، آنوقت خوشبخت تر خواهم بود." آیا فرمول شما برای خوشبختی و رضایت از زندگی هم به این شکل است؟ آیا شما هم فکر میکنید باید اول به موفقیتی برسید تا بتوانید احساس شادی کنید؟

 

شان آکر روانشناس موفقیت در این سخنرانی تد ، پیشنهاد می کند که جور دیگری به قضیه نگاه کنیم.و این سوال را مطرح می کند که" چه اتفاقی می افتد اگر بتوانیم به شیوه ای دقیقا برعکس به فرمول رایج خوشبختی عمل کنیم؟"

 

                                                                                                                      فعال کردن زیرنویس سخنرانی

 

لینک سخنرانی شان آکر در سایت تد(2011)

 

از نظر شان ،اینکه ما منتظر بمانیم تا بعد از کسب موفقیت یا رسیدن به هدفی خودمان را خوشبخت بدانیم نمی تواند فرمول کامل و موثری برای خوشبختی باشد چون همیشه رسیدن به یک هدف دروازه هدف های ما را دورتر میبرد.

همانطور که برای همه ما پیش آمده بعد از گرفتن یک نمره خوب در مدرسه نمره بهتری بخواهیم یا بعد از پیدا کردن یک شغل خوب هنوز فکر کنیم که باید کار بهتری داشته باشیم  و همین طور هدف را دورتر میبریم و این طور می شود که مغز خوشبختی را دور از دسترس میبیند.

 

اما اگر به شیوه عکس عمل کنیم  و راهی پیدا کنیم که در زمان حال مثبت اندیش باشیم در واقع به مغزمان کمک کرده ایم که عملکرد بهتری داشته باشد و کارها را سریعتر و بهتر و هوشمندانه تر انجام خواهیم داد.که خود موفقیت را به ارمغان می اورد.

 

شان آکر در پایان یک تمرین بسیار ساده اما موثر برای مثبت اندیش شدن و دورکردن افکار منفی پیشنهاد میدهد.او از ما می خواهد هر روز و برای 21 روز متوالی به مدت فقط دو دقیقه سه اتفاق خوشایند و یا  سه نعمتی را که بابتش شکرگزاریم بنویسیم. این تمرین و پیدا کردن سه نعمت جدید برای هر روز مغز ما را عادت می دهد که دنیا را نه از جنبه های منفی بلکه از جنبه های مثبتش ببینیم.

 

طبق تحقیقات انجام شده این عادت مثبت اندیشی باعث خوشحالی ما می شود حتی بیشتر از زمانی که به هدفی میرسیم.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی