تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

 وقتی شما برنامه و هدف جدیدی برای زندگیتان در نظر میگیرید ، مثلا تصمیم میگیرید لاغر کنید یا ادامه تحصیل دهید یا  شغل خود را گسترش دهید و و یا هر هدف دیگری ، آیا وسوسه می شوید در مورد آن ها با اطرافیانتان صحبت کنید؟

 

آیا اعلام کردن اهداف و صحبت در مورد آن ها به ما کمک می کند که راحت تر به آنها برسیم ؟یا برعکس اگر اهدافمان را پیش خودمان نگه داریم احتمال رسیدن به آن ها و موفق شدن بیشتر می شود؟ درک سیور ، در این سخنرانی جذاب ، به ما نشان میدهد که چگونه وقتی اهدافمان را به دیگران اعلام می کنیم ، کمتر آن ها به نتیجه می رسند.

 

                                                                                             فعال کردن زیرنویس سخنرانی

 

لینک سخنرانی درک سیور در تد (2010)

 

ما گمان می کنیم با اعلام اهدافمان به دیگران، نسبت به آن ها متعهدتر می شویم و در نتیجه احتمال رسیدن به آن ها بیشتر می شود، اما درک سیور با بررسی تعدادی از تحقیقات روانشناسی بیان می کند که این تصور رایج چندان هم درست کار نمی کند.  

 

درک سیور،اینگونه استدلال می کند که وقتی شخصی اهدافش را با دیگران مطرح میکند ، تشویقی از دیگران دریافت می کند که همین تشویق به شخص احساس رضایت می دهد و این احساس رضایت ظاهری مغز را فریب می دهد به گمان اینکه به هدف رسیده یا هدف نزدیک است و در نتیجه شخص تلاش کمتری برای رسیدن به هدف می کند و زودتر متوقف می شود.

 

بنابراین اگر ما بتوانیم اعلام اهدافمان و داشتن احساس رضایت ظاهری ناشی از تشویق دیگران را به تاخیر بیاندازیم ،بیشتر تلاش کرده و احتمال رسیدن به اهدافمان هم بیشتر می شود .

 

در پایان درک سیور پیشنهاد می کند که بهتر است اهداف را پیش خودمان نگه داریم .ولی گاهی  هم نیاز داریم به هر دلیلی در مورد برنامه ها و اهدافمان با دیگران صحبت کنیم . او  با یک مثال ساده  نشان می دهد که در این شرایط چطور اهدافمان را بیان کنیم که احساس رضایت ظاهری اولیه را برای خودمان ایجاد نکنیم.

 

فایل pdf سخنرانی درک سیور در تد ، شامل متن انگلیسی و فارسی سخنرانی برای تقویت زبان انگلیسی

 

چطور از سخنرانی های تد برای تقویت زبان استفاده بکنم؟

 


 

سخنرانی ها، ترانه ها ، اصطلاحات و نکات آموزشی جدید را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی