تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

این روزها بچه هایی که مدرک دارند خیلی وقت ها بر می گردند خانه و به بازی های رایانه ای شان ادامه می دهند، چون حالا آن کاری که قبلاً لیسانس می خواست، فوق لیسانس می خواهد، و کاری که قبلاً فوق لیسانس می خواست دکترا می خواهد.نوعی فرایند تورم علمی که در همه دنیا در حال رخ دادن است و  باعث می شود  مدرک ها دیگر مانند گذشته ارزشی نداشته باشند.

 

کن رابینسون متخصص خلاقیت در قالب یک سخنرانی جذاب ، نظام آموزشی فعلی رایج را به چالش می کشد.

 

  فعال کردن زیرنویس سخنرانی

 

لینک سخنرانی کن رابینسون در سایت تد (2006)

 

او در این سخنرانی که پربیننده ترین سخنرانی تد تا کنون بوده ، مطرح می کندکه طبق آمار یونسکو در 30 سال آینده (از سال 2006)، تعداد افرادی که فارغ التحصیل خواهند شد در سرتاسر جهان بیشتر از تمام افرادی است که از ابتدای تاریخ تا کنون از طریق آموزش و پرورش فارغ التحصیل شده اند.

 

از طرفی نظام آموزشی حال حاضر که بر پایه نیازهای  انقلاب صنعتی قرن 19 طراحی شده ،و بیشترین تمرکزش بر پرورش استعدادهای ریاضی و تفکر محض است نمیتواند نظام آموزشی کارآمدی برای پرورش خلاقیت و شکوفایی دیگر استعدادهای دانش آموزان باشد.

 

به اعتقاد رابینسون دنیای حال حاضر انچنان در حال تغییر است  که حتی نمیتوانیم به راحتی 5 سال آینده آن را پیش بینی کنیم،و تنها چیزی که در این شرایط به ما برای رو به رو شدن با آینده کمک می کند این است که قابلیت های خلاق و منحصر به فرد خودمان را با همان غنایی که دارند ببینیم و شکوفا کنیم.

 

فایل PDF سخنرانی کن رابینسون در تد برای تقویت انگلیسی شامل متن فارسی و انگلیسی سخنرانی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی