تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه

آخرین باری که ده دقیقه هیچ کاری نکردید کی بوده؟ نه پیامکی، نه صحبت کردنی و نه حتی فکر کردنی؟ما در دنیای شلوغی زندگی می کنیم که همیشه چیزی برای مشغول و آشفته کردن ذهن ما دارد.اندی پادیکامپ ، کارشناس تمرکز ، در این سخنرانی تد پیشنهاد ساده و در عین حال دگرگون کننده ای دارد ، تا بتوانیم بهتر از ذهن خود مراقبت کنیم.



                                                                                    فعال کردن زیرنویس سخنرانی

لینک سخنرانی اندی کایمپ در تد(2012)

از نظر اندی کایمپ ،ذهن با ارزشترین و گرانبهاترین منبع ما در زندگی و در خلال تجربیات روزمره برای تجربه حس شادی ، وضعیت پایدار عاطفی و مواظبت از روابط خودمان با دیگران است.همین طور این همان ذهن است که به ما کمک میکند متمرکز ، خلاق و با انگیزه باشیم.اما وقت بیشتری را صرف مراقبت از ماشین، لباس یا حتی موهایمان میکنیم تا ذهنمان.


او که در 20 سالگی با حوادث سخت و آشفته کننده ای مواجه می شود ، برای مقابله با افکار زجرآورش به مطالعه مراقبه رو آورده و تارک دنیا می شود.

اندی کایمپ ، از تجربه خودش در آن سالها می گوید و پیشنهاد می کند برای مقابله با استرس و افکار آشفته و مراقبت از ذهنمان کافی است فقط روزی 10 دقیقه تمرکز کنیم .

برای تمرکز و مدیتیشن لازم نیست کارهای عجیب و غریبی کنیم یا عود روشن کنیم یا گیاه خوار شویم. حتی مدیتیشن به معنی متوقف کردن تفکر و احساسات نیست . برای مدیتیشن ،کافیست فقط روزی  10 دقیقه به ذهنمان اجازه دهیم روی زمان حال متمرکز شود و اجازه دهیم افکار به ذهن ما وارد شوند و خارج شوند بدون قضاوت و درگیری های همیشگی.



فایل pdf سخنرانی اندی کایمپ در تد برای تقویت انگلیسی شامل متن فارسی و انگلیسی سخنرانی


 چطور از سخنرانی های تد برای تقویت زبان استفاده بکنم؟
 


مطالب جدید و نکات کاربردی یادگیری انگلیسی را به صورت هفتگی در ایمیل خود دریافت کنید.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی