تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

تدتاک

یادگیری انگلیسی در مسیری الهام بخش

کانال تلگرام تدتاک
telegram.me/tedtalk

پیوندهای روزانه


آیا شما از آن دسته افرادی هستید که بارها و بارها انواع رژیم های غذایی را امتحان کرده اید تا شاید از اضافه وزن خود خلاص شوید ولی این رژیم ها موثر نبوده اند. و حتی شاید بعد از چندین سال رژیم و کاهش وزن ، دوباره به همان وزن سابق برگشته اید؟

چرا با وجود انواع مختلف رژیم های غذایی هنوز هم افراد زیادی در سراسر دنیا از اضافه وزن و چاقی رنج می برند؟ آیا واقعا روش موثری هم در این میان وجود دارد؟ اصلا آیا چاقی به تنهایی می تواند سلامتی را به خطر بیاندازد؟

ساندرا آمادت ، عصب شناس، در این سخنرانی صادقانه با طرح داستانی از زندگی خودش ، نشان می دهد که چگونه مغز ما با تنظیم و عملکرد بدنمان اجازه نمی دهد رژیم های غذایی آنطور که ما می خواهیم موثر باشد.


.
                                                                                          فعال کردن زیر نویس سخنرانی


لینک سخنرانی ساندرا آمادت در تد (2014)

ساندرا  عملکرد مغز برای تنظیم وزن را دقیقا مشابه عملکرد ترموستات با کمک نقطه تنظیم ، برای تنظیم دمای اتاق می داند. از دیدگاه این عصب شناس، چیزی که کاهش وزن برای افراد را مشکل می کند به گذشته تکاملی مغز انسان ها بر می گردد.

اجداد ما در سالهای دور بنا به شرایط زندگی و وجود قحطی های فراوان، برای زنده ماندن در زمان های دسترسی به غذا نیاز به اضافه وزن و ذخیره انرژی داشتند تا در شرایط قحطی بتوانند زنده بمانند. در واقع در طول تاریخ بشر مشکل قحطی و گرسنگی مشکل خیلی جدی تری نسبت به اضافه وزن محسوب می شد.همین گذشته تکاملی مغز را دچار فریب می کند که حتی در زمان ما که دیگر قحطی و گرسنگی  مانند گذشته جان انسان ها را تهدید نمیکند، فکر کند که بعد از رزیم نیاز است که دوباره به حالت سابق برگردد.


در ادامه ساندرا آمادت ، با بیان اینکه رژیم های غذایی چندان هم قابل اعتماد نیستند ، به عنوان راه حلی مناسب برای کنترل وزن پیشنهاد می کند که افراد، با توجه و آگاهانه خوردن را امتحان کنند.روشی از خوردن که در آن بدون وسواس و ترس از چاقی ، به صورت شمی و احساسی بخوریم و اجازه دهیم حس گرسنگی خودش ما را هدایت کند.

فایل pdf سخنرانی ساندرا آمادت در تد شامل متن فارسی و انگلیسی سخنرانی برای تقویت زبان


چطور از سخنرانی های تد برای تقویت زبان استفاده بکنم؟



 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی